søndag 19. august 2012

Bryllupshjerte

I helgen har vi vært i bryllup for andre gang denne måneden, denne gang til min kusine Mariann og hennes Halvar :) Jeg hadde med en hjertekake trukket med hvit rollfondant fra Panduro Hobby. Dette var første gangen jeg brukte rollfondant i steden for marsipan.
Vi hadde kaken med på en 2,5 timeres biltur, og det gikk faktisk helt greit. Kjølebag med masse  kjøleelementer, og bagen koblet til sigarettenneren i bilen ble løsningen.


Kaken er fyllt med vaniljekrem, fløte, bringebærsyltetøy og ferske bringebær. Oppskriften er halvparten av oppskriften på sukkerbrød i langpanne. Da får du nok røre til en vanlig rund form (22-24), eller til et passe høyt sukkerbrød i den hjerteformen jeg har.

4 egg
135 gr. sukker
150 gr. mel (erstatt gjerne litt av melet med potetmel)
1 ts. bakepulver
Litt vaniljeessens

Pisk egg og sukker i min. 15 min. Sikt øvrige ingredienser, og vend inn med slikkepott.
175 grader i 30 minutter, midt i ovnen.




1 kommentar:

  1. Anonym19.8.12

    Du er såflink:) kjempefin. Kos Camilla

    SvarSlett