mandag 10. september 2012

Bryllupskake 08.09.2012

I helgen var vi i sesongens 3. og foreløpig siste bryllup. Vi hadde en kjempefin dag, sammen med et flott brudepar! Det var min oppgave å lage en 3. etasjers bryllupskake. Eneste kriterie var at den lille, gullfargede Mini Cooper figuren fikk plass på toppen, ellers frie tøyler. Dette var morsomt, men litt nerveprirrende. 



Jeg brukte MMF i steden for marsipan. Jeg syns denne ble litt for blank, litt for fort, i motsetning til hva hvit marsipan gjør. Jeg antar dette kan ha noe med at kaken stod ute på et ganske varmt kjøkken i nesten 20 minutter før den ble trillet ut til gjestene. I tilllegg ser jeg at mange bruker smørkrem i steden for vanlig pisket krem når de bruker MMF. Kanskje smørkrem fungerer bedre som fuktsperre enn pisket krem?  


1. etasje er fyllt med romkrem, jordbærsyltetøy og friske jorbdbærbiter + pisket krem

2. etasje er fyllt med vaniljekrem, aprikos/fersken syltetøy og biter av hermetisert fersken + pisket krem

3. etasje er fyllt med vaniljekrem, jordbærsyltetøy, og biter av friske jordbær + pisket krem





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar