lørdag 26. januar 2013

Grove vafler

Her om dagen leste jeg en artikkel om grove vafler, og fant ut at jeg skulle prøve meg på dette. Jeg liker dem faktisk veldig godt, og denne oppskriften var nok til frokost og lunch i et par dager. Jeg lagde røren kvelden i forveien og stekte et noen plater før jobb. Sammen med litt brunost var dette veldig grei lunchmat!
Jeg har tatt utgangspunkt i en oppskrift av Grete Roede og lagt litt og endret litt på den.

 
2,5 dl grovbakst mel
2 dl Møllerens Fibra (fullkorns hvetemel)
2 ss kruskakli
1 ts kanel
0,5 ts salt
3 egg
ca. 4 dl melk
2 ss honning
Jeg har teflonbelegg i veffeljernet mitt, men siden det ikke var noe smør i røra fant jeg ut at det var lurt å spraye med litt formfett. 


Edt: Nå har jeg prøvd å ha oppi litt hakkede frø/nøtter (hasselnøtt, valnøtt og mandel), pluss linfrø og havregryn, og det var stor suksess. Neste gang prøver jeg med revet gulrot.
                                       

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar