mandag 13. mai 2013

Kryddermuffins

Jeg har testet ut en ny oppskrift på krydderkake. Denne varianten er lett og luftig, og smaker herlig av krydder. Jeg steker min krydderkake i muffinsformer og fryser ned enkeltvis. Perfekt til å legge i nisteboksen! Jeg tok utgangspunkt i DENNE oppskriften.


Du trenger:
7,5 dl. kulturmelk
5 dl. sukker
1 ss. natron
1-2 ts. kanel
1-2 ts. kardemomme
1-2 ts. malt nellik
2 ss. tyttebærsyltetøy
9 dl. mel
150 gr. smør
 


Bruk en romslig bakebolle. Bland sammen kulturmelk og sukker. I en annen bolle blander du sammen alle de tørre ingrediensene før du blander det sammen med melk/sukkerblandingen. Bruk en stor visp og rør til du får en jevn røre uten klumper.
Smelt smøret i en liten gryte og ha dette i til slutt.

Stekes på 180 grader i ca. 10-13 min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar