mandag 13. mai 2013

Ritz/ Mandelmarengs med frisk frukt

Oppskriften til denne kaken fant jeg HER
Dette var en frisk og god kake som jeg i mangel på jordbær, pyntet med litt utradisjonell frukt.
 
 
 
Du trenger:
3 eggehviter
2,5 dl sukker
25 stk Ritz-kjeks
80 g mandler

1 boks fløte
Frukt, f.eks 3 ananasringer, 3 kiwi & en boks blåblær
Visp eggehviter og sukker til en stiv marengs. Du skal kunne holde bollen opp/ned uten at noe renner ut.
Knus kjeksene og hakk mandlene. Jeg finhakket alt, og vendte det deretter inn i marengsen. I oppskriften lager man tre bunner, men jeg valgte å lage en stor for at det skulle bli lettere å skjære gjennom.
Stekes på 175 grader i ca 20 min, følg med mot slutten! (Jeg lagde en minibunn ved siden av som jeg smuldret opp til pynt senere)

Pisk kremfløten stiv og pynt med ønsket frukt. Jeg har brukt fersk ananas, kiwi og blåbær og strødd over med smuldret marengs.
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar