torsdag 19. januar 2012

Pizza med et osende resultat

I kveld fant jeg ut at jeg skulle teste en elektrisk pizzapanne som jeg har hatt lenge, men ikke fått brukt. Man lager pizza akkurat som vanlig, bare at den steikes i denne panna og ikke ovnen. I tillegg kan man steke pølser, lage speilegg, omelett osv. i den.  Siden jeg ikke hadde gjort dette før, var det naturlig å lese bruksanvisningen, og det stod det at man skulle steke pizza på den høyeste temperaturen i 10-15 min. Veeel, jeg vet ikke om det skyldes en trykkfeil fra produsentens side, eller at de absolutt ikke har prøvd dette i praksis, men høyeste temp. og 10 min førte til at en eim av svidd pizza fant veien inn i stua, og dermed nådde min nese. Jeg styrtet gikk raskt ut til dette elektriske vidundret og lettet diskret på lokket....
Vips, så var kjøkkent forvandlet til en aldri så liten røyksky. Heldigvis har vi enda ikke fått montert røykvarslere så det hele forholdt seg nokså rolig. Jeg åpnet vindu og inngangsdør på vidt gap, og tok resultatet i nærmere øyesyn. Det hele så ganske godt ut syns nå jeg, til tross for en noe gjennomtrengende, svidd stank. En luftig fin skorpe og en perfekt smeltet ost... Yummi...


Idyllen slå derimot sprekker av abnormale dimensjoner i det jeg velger å snu en bit av pizzaen for å inspisere undersiden..


Note to self: IKKE bruk høeste temp. når du lager pizza i elktrisk pizzapanne, og følg ekstremt nøye med gjennom hele stekprosessen..

2 kommentarer:

  1. Anonym19.1.12

    Herregud!!!!!!!!

    SvarSlett
  2. Anonym19.1.12

    Oi sykt! Godt du fulgte med litt, hvis ikke kunne det jo gått værre. Dette bør du klage på. :P

    SvarSlett