mandag 30. juni 2014

Bryllupskake Ine & Lars Bjørnar


I helgen lagde jeg min aller første stablekake, noe som var litt nerverpirrende en liten periode på fredag ettermiddag. Det var kanskje litt optimistisk å begi seg utpå med en bryllupskake på første forsøket, men det endte bra, og jeg ble fornøyd med resultatet :-)  

Kaken er den samme som før, sjokoladekake med kjeksbiter, fylt med sjokolademousse og trukket med MMF. Forskjellen fra denne og de tidligere kakene er at jeg har brukt 3 lag med kake + 2 lag med fyll i alle etasjene. Dette var for å få den ekstra høyden på kaken, selv om jeg synes det kan bli litt vel mye kake på tallerken når det kommer til å spise den. Jeg lagde først en vanlig kake i alle tre størrelsene, og deretter en størrelse til av hver etasje men med mindre røre i hver form. For å lage denne kaken har jeg mao. brukt 3x den vanlige oppskriften min. 
 Alle blomstene er laget av meg, og er laget både av marsipan (de rosa) og MMF. Blomstene har jeg deretter limt på med spiselig lim fra Wilton. Jeg hadde ikke brukt denne typen lim før, men den anbefales absolutt. Det var mye enklere enn å bruke f.eks royal iceing eller lignende.
 Som støtte mellom etasjene har jeg brukt noen tykke "blomsterpinner" fra Wilton som jeg kuttet til riktig lengde (hvilket var lettere sagt enn gjort siden jeg nok må øve enda litt til for å få overflaten på kaken 100% jevn). 









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar