onsdag 14. mars 2012

Kesam og fløtelapper


I dag lagde jeg  lapper for første gang. Sånt kjøper jeg ellers kun på 17. mai, og spiser det nesten aldri utenom. Mamma har en steketakke så kjørte hjem og lagde dem der, og neste gang tenker jeg at jeg prøver meg på potetkaker! Oppskriften fant jeg HER ,og endret bittelitt på den, for å få brukt opp litt fløte som holdt på å gå ut på dato :-) Lagde også vanlige lapper (oppskrift nederst) for å teste forskjellen, og syns kesam/fløte smakte aller best, mens de andre så litt penere ut og ble tykkere.



1 boks vanilje kesam 
ca. 2 dl fløte
1 egg
1,5 ss sukker
5 ss hvetemel
1 ts bakepulver
1 ss vaniljeessens

Visp egg og sukker med en ballongvisp, og vend inn de andre ingrediensene. La røra svelle i 15-30 minutter. Stekte dem på 5, tror det tilsvarer middels varme på de fleste stekeheller.

VANLIGE LAPPER:

Oppskriften er fra ChocoLanas matblogg, og du finner den HER


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar