onsdag 16. mai 2012

Konfirmasjonskake med marsipan

Forrige helg var vi i konfirmasjon, så da hadde vi med oss kake. Jeg lagde en marsipankake trukket med hvit marsipan, fyllt med vaniljekrem, fløte og jordbærsyltetøy + ferske jordbær.
Oppskriften jeg brukte var egentlig en langpannekake fra Passion for baking, men jeg lagde den i en vanlig rund form. Oppskriften finner du i boken hennes, eller ved å følge linken ovenfor.  Jeg hadde ikke maizenna mel som det står i oppskriften, så jeg brukte bare vanlig mel i steden for. Det tror jeg ikke var så smart, for kaken ble så lav at jeg måtte lage to bunner. Selv om de ikke ble like høye som jeg hadde håpet var selve sukkerbrødet kjempegodt, og såpass saftig at jeg ikke trengte å dynke dem med noe. Hvit marsipan er forresten veldig (!) tung å kjevle ut, men den svetter til gjengjeld ingenting, så man kan fint lage kaken dagen i forveien uten at den ser fæl ut dagen etter.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar